עורך דין תעבורה E&N

תאונת דרכים להולכי רגל

אחד הדברים המסוכנים ביותר שעשויים לקרות לכם בכביש הוא תאונת דרכים להולכי רגל. הולכי רגל אינם רק בסיכון לפציעה, אלא גם מוות. תאונת דרכים להולכי רגל יכולה להתרחש כאשר נהג אינו רואה או מגיב בזמן למישהו שחוצה את הרחוב. על הנהגים להימנע מהסחות דעת ולהיות מודעים תמיד לסביבתם.  הולכי רגל צריכים גם להימנע מהסחות דעת ולהסתכל בשני הכיוונים לפני שהם חוצים את הרחוב. ניתן להימנע מתאונות דרכים בהולכי רגל, אך ישנם צעדים שהולכי הרגל יכולים לנקוט כדי להגן על עצמם למקרה שייפגעו על ידי רכב.

 

הגורמים השכיחים ביותר לתאונות דרכים להולכי רגל

 

הולכי רגל

הולכי רגל שמנסים לחצות מהר מדי או במפתיע, למשל באזור ללא מסלול חצייה מסומן. חלקם מוסחים על ידי הטלפונים הסלולריים שלהם תוך שהם לא שמים לב לתנועה סביבם.

משכר באלכוהול ו / או סמים; זה מסוכן במיוחד מכיוון שהם עשויים להיות לא מודעים למתרחש סביבם, מה שעלול להוביל לפגיעה במכוניות אם הם הולכים באזורי רחוב ולא במדרכות בהן הולכי הרגל מוגנים הרבה יותר מפני היכה על ידי כלי רכב. ישנם הולכי רגל שהולכים על כבישים ולא על מדרכות; זה מסוכן במיוחד מכיוון שהם עלולים להיפגע ממכונית שפונה לכביש או לכיוונו, שם אין מספיק זמן להאט אותה.

הולכי רגל גם לפעמים עושים דברים שלדעתם בטוחים אך למעשה יכולים להיות מסוכנים מאוד, כמו ללכת בין מכוניות עצורות בצמתים שבהם הנהגים אולי לא רואים אותם. תאונות אלה מתרחשות באזורים עם צפיפות אוכלוסין גבוהה מה שאומר שיש יותר תנועה ולכן פוטנציאל גדול יותר לתאונות דרכים להולכי רגל.

 

נהגים

נהגים תחת השפעת אלכוהול או סמים; זה מסוכן מכיוון שהם עשויים להיות לא מודעים למתרחש סביבם מה שעלול להוביל לתאונה. הנהגים צריכים להיות מודעים לכך שהם חייבים לפנות את מקומם להולכי רגל, זה יכול להימנע מתאונות או להפחית את חומרתם.

על הנהגים לשים לב בכל עת, על אחת כמה וכמה כאשר הם נוהגים בלילה. להולכי רגל יש זכות קדימה בכל המקרים, כולל מעברים שבהם יש "אדם ירוק" ברמזור. הולכי רגל אינם מורשים ללכת על כבישים מהירים או על גשרים שבהם הם עלולים לסכן את חייהם שלהם ושל אחרים.

בטיחות הולכי רגל חשובה לא פחות, במיוחד באזורים עירוניים צפופים עם תנועה כבדה ברכב. נהגים עשויים שלא להבחין בהולך רגל שמנסה לחצות רחוב, או עשויים לפנות לפניהם מבלי לשים לב. הולכי רגל צריכים להיזהר בעת חציית הרחוב, גם אם יש להם זכות קדימה.

 

מי אשם בתאונת דרכים להולכי רגל?

במקרים רבים אין תשובה ברורה. הולכי רגל חייבים לשים לב ולדאוג לשלומם בעצמם בעת חציית הרחוב או הליכה באזורים שבהם הם עלולים להיות בסיכון להיפגע על ידי מכונית או רכב אחר. הנהגים צריכים לנסוע בזהירות ולעקוב אחר כללי הדרך כך שהולכי הרגל יוכלו להשתמש בכבישים ציבוריים בבטחה. הולכי רגל ונהגים צריכים שניהם לעשות ככל יכולתם כדי למנוע קריסות.

תאונות דרכים להולכי רגל נגרמות לרוב מחוסר בטיחות מצד אחד מהצדדים. הולכי רגל חייבים להיזהר בעת חציית כבישים, גם אם יש להם זכות קדימה ולהשגיח על כלי רכב שאולי לא רואים אותם או לא מצליחים לנקוט בפעולה כדי להימנע מהם. הולכי רגל חייבים להיות מודעים לכך שפחות נהגים רואים או מגיבים להולכי רגל שכבר נמצאים בנתיב התנועה שלהם, גם אם יש להם זכות קדימה. נהגים צריכים תמיד לפקוח עין על הולכי הרגל וצריכים להאט סביב אזורים שבהם יש תנועה כבדה להולכי רגל. הולכי רגל שרצים לרחוב מבלי להסתכל או לזרז לנסות לחצות את הכביש לפני שהתנועה המתקרבת מתקרבת מדי יכולה גם לגרום לנהגים לא לראות אותם בזמן. הולכי רגל חייבים לעשות ככל יכולתם, אך לרוב באחריות הנהגים לנקוט אמצעי זהירות לביטחונם כמו גם לאחרים.

 

מה לעשות אם אתה מעורב בתאונת דרכים להולכי רגל ?

אם אתה מעורב בתאונת דרכים להולכי רגל, בין אם כנהג או הולך רגל, חשוב לציין כי הכיסוי הביטוחי שלך עשוי לא לחול אם היית אשם. הולכי רגל צריכים לפנות ישירות לרופא שלהם לכל פציעה לאחר תאונה; הם אינם צריכים לפנות לטיפול באמצעות שירותי חירום אלא אם כן הם מרגישים שמשהו חמור יותר עלול להיות לא בסדר איתם.

למותר לציין, אך יש לחזור ולהדגיש תמיד: הולכי רגל ונהגים שנפצעו בתאונות שנגרמו על ידי גורמים אחרים צריכים לפנות מייד לספקי הביטוח שלהם, כך שניתן יהיה להגיש תביעות בהתאם. אם מישהו אחר אשם בבירור, סביר להניח שלא יהיה ספק מי משלם איזה חלק מהשטרות הרפואיים או עלויות נזק לרכוש כאשר הכל התיישב. הולכי רגל ונהגים חייבים לפנות גם לאכיפת החוק אם הם חשים כי יש צורך לפתוח בחקירת התאונה.

על נהגים המעורבים בתאונת דרכים לעצור מייד, לוודא שאיש לא נפצע משני צדי ההתרסקות, ולהתקשר ל 911 או לשירותי חירום אחרים לפי הצורך בפציעות כלשהן. נהגים אינם צריכים לעזוב את מכוניותיהם עד שהמשטרה תגיע אלא אם כן יש איום מכלי רכב אחר שיגיע לעברם שעלול לגרום נזק נוסף. הולכי רגל שכבר הגיעו מהרחוב כשמגיע עזרה יכולים לחכות במקום בטוח הרחק מהתנועה עד שתגיע הסיוע. הולכי רגל עשויים להישאל שאלות על מה שקרה לפני שנפגעו על ידי נהג ולכן היכרות עם מידע זה תמנע בלבול בהמשך בעת הגשת תביעת ביטוח או דו"ח משטרתי. הולכי רגל חייבים לפנות גם למבטחים שלהם בהקדם האפשרי כדי להתחיל איתם בהליך התביעות, אלא אם כן הם נפגעים ודורשים טיפול רפואי מיידי ובמקרה זה אין להם מותרות זו.

 

כיצד להימנע מהיותו מעורב בתאונת דרכים להולכי רגל ?

הולכי רגל צריכים לחצות את הרחוב כאשר זה בטוח לעשות זאת ולציית לאותות תנועה או לכל שלט אחר שפורסם. הולכי רגל לא צריכים להניח כי הנהגים ראו אותם גם אם יש להם שלט "הליכה" מכיוון שלא תמיד זה אומר שהולכי רגל יכולים להתחיל לעבור מיד בגלל התנועה המתקרבת למשל. הולכי רגל חייבים להיות זהירים במיוחד בלילה כאשר הראות עלולה להיפגע, בין אם על ידי החושך עצמו או על ידי תנאי מזג אוויר גרועים כמו גשם כבד, קרח, שלג וכו '. נהגים צריכים גם לפקוח עין על סוגים אלה של מצבים בהם יש סיכוי גבוה יותר להתרחש תאונות דרכים בהולכי רגל בגלל קווי ראייה גרועים יותר המקשים על שני הצדדים להתראות זה בזה עד שיהיה מאוחר מדי.

על מנת להימנע ממעורבות בתאונת דרכים בהולכי רגל, על הנהגים לשים לב לכביש ולהימנע מהסחות דעת כמו אכילה או התעסקות עם בקרות רכב. נהיגה תחת השפעת אלכוהול מסוכנת במיוחד מכיוון שהיא פוגעת הן בשיקול הדעת והן בזמן התגובה העלולים להוביל לתאונות הפוגעות בהולכי רגל. הולכי רגל גם לא צריכים להניח שהם נראו על ידי נהגים ועליהם לחצות רק בצמתים, ללכת לאורך מדרכות ייעודיות במידת האפשר. הולכי רגל חייבים ללכת באותו כיוון של תנועה ולא נגדה מכיוון שהדבר עלול לגרום לבלבול עבור נהגים שעלולים לטעות בהולך רגל שיגיע לעברם מאחורי מכונית אחרת עבור מישהו שנוסע בנתיב שלהם במקום.

 

כיצד לקבל את דו"ח המשטרה על ביטחונך והגנתך מפני רמאים ?

כאשר מתרחשת תאונת דרכים להולכי רגל, חשוב לקבל מידע רב ככל האפשר על האירוע כדי שהקורבנות יוכלו להגיש תביעות ביטוח מדויקות ודוחות משטרה. על המשטרה להגיע לזירת תאונות דרכים בהולכי רגל בכל פעם שהם נקראים לעזרה גם אם לא הייתה מעורבת פציעה מאז זה עדיין יוזם תיעוד רשמי של תאונת דרכים להולכי רגל עם מספר דוח של המשטרה. הולכי רגל יכולים לבקש עותקים בכתב של דו"ח זה בהמשך מאכיפת החוק כאשר הם מולאו כדי להגן מפני רמאים המנסים להגיש תביעות כוזבות או דוחות ביטוח בניסיון להשיג כסף באופן בלתי חוקי במקום באמצעים לגיטימיים.

 

מסקנה:

תאונות דרכים להולכי רגל יכולות להיות מסוכנות ולגרום לפציעה קשה או אפילו למוות, בין אם להולכי הרגל עצמם, לנוסעים ברכב שפגע בהם, או לנהגים אחרים בכביש. הולכי רגל שהיו מעורבים בתאונות דרכים להולכי רגל צריכים תמיד לפנות לחברות הביטוח שלהם בהקדם האפשרי בעקבות תאונה מכיוון שלעתים קרובות הדבר נדרש על פי החוק ויקל על הקורבנות להגיש תביעות מדויקות בהמשך הקו. על הנהגים לשים לב בכל עת כאשר הם נוהגים לרבות בשעות הלילה בהן עלולה להיפגע הראות מה שמגדיל את הסיכונים לתאונות דרכים להולכי רגל בגלל קווי ראייה לקויים המקשים על שני הצדדים להתראות עד שיהיה מאוחר מדי.

במאמר זה דיברנו על:

דילוג לתוכן