עורך דין תעבורה E&N

פגע וברח תאונה

תאונת פגע וברח מתרחשת כאשר לאחר מעורבות בתאונה, הצד הפוגע עוזב את זירת התאונה מבלי להחליף מידע ביטוחי או להציע סיוע למעורבים בתאונה. נהגים אלו, עוברים עבירת תנועה חמורה ועל כן יהיו צפויים לענישה בהתאם. נפגעתם בתאונת פגע וברח? חשוב לדעת מהן הזכויות המגיעות לכן, בכדי להתמודד עם תרחיש כזה בצורה הטובה והיעילה ביותר, בהתאם לנסיבות. במאמר זה ריכזנו עבורכם את כלל המידע הרלוונטי עבורכם.

 

מהי ההשפעה הרגשית של תאונת פגע וברח על הנפגעים?

תאונות פגע וברח הן לרוב טראומטיות עבור הקורבנות, מכיוון שהם נותרים בצד הדרך עם מעט משאבים לטיפול בעקבות התאונה. במקרים לא מעטים, ניתן לראות כי בגין התאונה נגרמו פציעות חמורות וכתוצאה מההפקרה, פציעות אלו לא נענו בזמן הראוי, מה שהוביל לבסוף להחמרה במצבם של הנפגעים. ברוב המקרים, האינסטינקט הראשוני של הקורבן הוא לרדוף אחרי האדם שעזב את זירת התאונה, אך יחד עם זאת, מצב שכזה עשוי להחמיר את הפגיעה שהתרחשה ועל כן עדיף להשאיר את הטיפול בנהג הבורח בידי כוחות השיטור.

 

מהן השלכות של תאונת פגע וברח?

כאשר מתרחשת תאונת פגע וברח, ההשלכות על שני הצדדים יכולות להיות חמורות, לרבות:

  •         ההשלכות החלות על הנהג המעורב בתאונת פגע וברח – סנקציות רבות הכוללות קנס כספי, פסילת רישיון הנהיגה ואף מאסר בפועל בהתאם לנסיבות.
  •         ההשלכות החלות על הנפגע – לעיתים ההשלכות עשויות להיות פיזיות ולעיתים גם נפשיות. ברוב המקרים ניטה לראות כי ההשלכות הן גם השלכות פיזיות בגין הפציעות שהתרחשו, וגם השלכות נפשיות כתוצאה מהתאונה.

 

מעורבים בתאונת פגע וברח? אילו הן הצעדים שעליכם לנקוט

במקרה בו הייתם מעורבים בתאונת פגע וברח, עליכם לבצע מספר דברים מהותיים:

  1.     לפנות למטרה ולדווח על התרחשות התאונה בהקדם האפשרי.
  2.     איסוף חומר ראיות לרבות: עדים, תמונות, סרטונים, סימונים על הכביש במידה ויש, צילום של הרכב שלכם וכיוצא בזה.

בעת הצורך, ניתן להשתמש בכל הראיות הנ"ל בבית המשפט בכדי להוכיח את האשמה של הנהג הפוגע בתאונה ואת בריחתו מזירת התאונה. תאונות פגע וברח הן טראומטיות כשלעצמן, ועל כן חשוב לדעת את הזכויות המגיעות לכם במקרה "שנפלתם" קורבן לתאונות מסוג זה, במיוחד בכל הקשור לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו.

 

השלכות משפטיות על בריחת הנהג מזירת התאונה

בעת התרחשות תאונת פגע וברח חשוף הנהג לענישה בהתאם לשלוש דרגות חומרה לרבות:

  •         בדרגה הקלה ביותר – כאשר היה על הנהג הפוגע לדעת שבתאונת הדרכים שהתרחשה נפגע אדם או שמא היה עלול להיפגע אדם, במקרה בו תתקבל תשובה חיובית, והנהג לא עצר בכדי להעניק סיוע ואף לא הזעיק את כוחות הביטחון, הוא צפוי לעונש שנע עד 3 שנות מאסר(בכפוף לעונשים נוספים כדוגמת קנס כספי, פסילה וכן הלאה).
  •         בדרגה האמצעית – יש להוכיח כי קיים לנהג הפוגע יסוד נפשי מסוג מחשבה פלילית, לאור העובדה שידע על כך שנפגע אדם כתוצאה מהתאונה, ואינו עצר את רכבו בכדי לאמוד את תוצאות התאונה ואף להזעיק עזרה. בעבירה שכזאת, צפוי הנהג לענישה מחמירה שבה הוא עשוי להיות מאחורי סורג ובריח עד 7 שנות מאסר.
  •         בדרגה החמורה ביותר – אם כתוצאה מביצוע עבירת פגע וברח, מת אדם או שנגמרה לו חבלה חמורה, צפוי הנהג לעונש מאסר בפועל עד 14 שנים!

לבית המשפט סמכות נרחבת במעמד הענישה, ועל כן מומלץ לנהג שעומד לחובתו כתב אישום בגין מעורבות בתאונת פגע וברח, להתייעץ עם עורך דין תעבורה המתמחה בתיקי מסוג זה.

 

הסיבות לביצוע עבירת ההפקרה לאחר מעורבות בתאונת דרכים

לעיתים, ניטה לראות כי אחת הסיבות העיקריות לביצוע הפקרה של הנפגעים נובעת מכך שאין לנהג הופגע ביטוח חובה. לכן, בכדי להימנע ממעורבות בעבירה מסוג זה, אנו ממליצים לבדוק שקיים ברשותכם ביטוח בתוקף. בנוסף, עשו כמיטב יכולתכם להימנע לחלוטין ממעורבות בתאונות, הקפידו על כללי התעבורה השונים לרבות: נהיגה במהירות המותרת, לא לנהוג תחת השפעה משכרת, הקפדה על תמרורי הנהיגה וכן הלאה.

 

מעוניינים להגיש תביעת פיצויים בגין נזקי גוף? היוועצו עם עורך דין תעבורה

כדאי לפנות לעורך דין המתמחה בתאונות דרכים לקבלת ייעוץ מהיר בכדי לדעת אילו אפשרויות עומדות לרשותכם ולמי ניתן להגיש את התביעה במקרה של תאונת פגע וברח.  לאור העובדה כי אין ברשות הנפגע שום מידע אודות הנהג הפוגע, בכדי לקבל פיצויים בגין נזקי גוף שהתרחשו כתוצאה מהתנועה, יש לפנות לחברת "קרנית".

 

מעורבים בתאונת פגע וברח? נפגע או פוגע, כדאי שתדעו

על הנהגים הפוגעים, יש לקחת אחריות מלאה על מעשיהם ולשאת באחריות, בריחה מזירת התאונה לא תטיב עימכם בבית המשפט, אלא תחמיר את מצבכם וכך גם את הענישה נגדכם. זכרו, הקורבן של תאונת פגע וברח ראוי לצדק ולכן אם הייתם מעורבים בתאונה שכזאת, בין אם זה בצד הנפגע ובין אם זה בצד הפוגע, צרו קשר עם עורך דין תעבורה בכדי לקבל את נתיב הפעולה הטוב ביותר במצבכם.

 

במאמר זה דיברנו על:

דילוג לתוכן