עורך דין תעבורה E&N

מתי כדאי להיעזר בעורך דין בתיקי נהיגה בשכרות?

שתיתם, נהגתם ונתפסתם? אתם צפויים להתמודד עם אחת מעבירות התעבורה הקשות והמחמירות ביותר עם ציבור הנהגים. אז מתי לפנות לעורך דין בתיקי נהיגה בשכרות וכיצד הוא יוכל לסייע לכם?
 

עבירה הנושאת בענישה חמורה

נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים היא עבירה חמורה, שתוצאותיה לא פעם מובילות לתאונות קשות ומצערות. במשך שנים מנסה משטרת התנועה להתמודד עם התופעה והיקפה ועוצרת נהגים לבדיקת ינשוף – בדיקת נשיפה שתקבע האם הנהג יקבל לידיו זימון למשפט ולקצין שימוע משטרתי להחרמת רישיון הנהיגה והרכב, או שיישלח לדרכו בלא כלום.
אם נתפסתם בעבירת שכרות, כלומר מצב שבו נבדקתם בבדיקת נשיפה על ידי שוטר, עברתם את בדיקת המאפיינים (בדיקת תפקוד פיזית) וכעת השוטר הודיע לכם שנמצאתם שיכורים, תוכלו להתייעץ עם עורך דין נהיגה בשכרות.
 

השוטר ביקש שאעצור בצד. שאחייג לעו"ד?

למעשה אין חובה לערב את עורך הדין במעמד האירוע, משום שהוא לא יוכל להשפיע על עצם התהליך המשטרתי הכולל בדיקת שכרות, תיעוד והפעלת סנקציות מתאימות נגד הנהג. לפעמים דווקא עדיף לאפשר לשוטר לבצע את השלמת האכיפה ללא הפרעות, מה שיאפשר לעורך הדין לבדוק לאחר מכן את התיעוד המשטרתי ולמצוא ליקויים שיפחיתו בפועל מהעונש בבית המשפט.
יחד עם זאת, כל אדם שמעוניין לחייג באותו רגע לעורך דין המתמחה בעבירות נהיגה בשכרות ולהתייעץ איתו כיצד לפעול רשאי לעשות זאת. עורך הדין יוכל להמליץ על סמך נסיבות האירוע. לפעמים הוא ימליץ לשמור על זכות השתיקה ובמקרים אחרים לשתף פעולה מלאה עם השוטר אך מבלי להודות בעבירה, למסור מטעמו טענה ספציפית, לתעד את המפגש וכו'.
 

המועד הרצוי להיפגש עם עורך דין שכרות

כל עוד האכיפה מרגע עצירתכם ועד מתן הזימון למשפט ולקצין משטרה בוצעה ללא אירועים מיוחדים, ניתן להיפגש לאחר מכן עם עורך הדין ולקבל ממנו מידע, ייעוץ, הכוונה ובניית אסטרטגיה מתאימה לדיון המשפטי. באפשרותכם להשתמש בייעוץ זה גם כהכנה לשימוע המשטרתי, שבו ייתכן שתיפסלו מלנהוג למשך 30 ימים ורכבכם יוחרם במהלך תקופה זו.
לפגישת הייעוץ עם עורך דין נהיגה בשכרות ניתן להגיע גם בשלב מאוחר יותר, למשל סמוך למועד הדיון או במקרה שהתיק כבר מתנהל. אפשר להשתמש בשירותיו של עורך הדין גם כדי לערער על גזר דין שניתן.
 

אם הסתבכתם, אל תמתינו דקה נוספת

למרות שהאכיפה של עבירת השכרות היא שרירותית למדי (עצירה לבדיקה – בדיקה – תוצאה – הזמנה לדיון/ לקצין משטרה/ רישום דו"ח), ישנם מקרים חריגים ונדירים שבהם צריך לערב את עורך הדין באופן אקטיבי מהרגע הראשון: הנהג נלקח למעצר, התרחשה תאונה עם נפגעים והנהג הפוגע שיכור, האירוע כלל תקיפת שוטר, תקיפת אזרח, ניסיון מכוון להכשיל את הבדיקה ועוד.
אם מקרה כלשהו הסתיים בתא המעצר או בחקירה – שמירה על זכויותיו של החשוד היא קריטית. האופן שבו נחקר מדבר והדרך שבה הוא מוסר את טענותיו עשויים להתפרש אחרת ממה שחשב ולהשפיע לרעה על תוצאות התיק. עורך הדין יוכל להנחות את הלקוח שלו בהתאם לתרחיש, לוודא שזכויותיו נשמרות בכל עת ולמצוא פתרונות מתאימים למצב הנתון.
 

יתרונות הייצוג המשפטי בתיקי שכרות

מלבד ידיעתו של עורך הדין לגבי כל הזכויות שנשמרות לנהג שנחשד בעבירת שכרות או שנמצא שיכור, הוא יודע כיצד לפעול משפטית על מנת להקטין את העונש ולמנוע השלכות קשות על עתיד רישיונו של הנהג. עורך הדין יכול לבחון את תיק הראיות המשטרתי אחרי שהוגש בגינו כתב אישום ולמצוא ליקויים או כשלים.
אם יש כשלים כלשהם, עורך הדין יוכל להיפגש עם נציג התביעות המשטרתי ולהגיע להסדר שבו הענישה מקלה. ישנם מקרים שבהם עולים הכשלים על העבירה, כך שיהיה ניתן להשיג גם ביטול מלא של כתב האישום.
אם עורך הדין לא הצליח להגיע להסדר או שההסדר שהמשטרה הציעה לא מספיק טוב, ניתן יהיה להמשיך לנהל את התיק בבית המשפט ולהוכיח לשופט שהכשלים, נסיבות העבירה ונסיבותיו האישיות של הנהג מצדיקים הפחתה משמעותית בענישה.
 

קיבלתם כתב אישום על נהיגה בשכרות? פנו בהקדם לעורך דין תעבורה

בכתבה מטעם משרד עורך דין יערית אוליאל שפורסמה בכתב העת המשפטי "תקדין", תוכלו לקרוא עוד על הליווי, הסיוע ודרכי הפעולה של עורך דין נהיגה בשכרות. הייצוג המשפטי מעו"ד מנוסה מעניק ביטחון ושקט נפשי מוגברים ומספק לכל נהג את ההגנה המשפטית הטובה ביותר.

מתי כדאי להיעזר בעורך דין בתיקי נהיגה בשכרות

במאמר זה דיברנו על:

דילוג לתוכן