עורך דין תעבורה E&N

פיצויים לאחר תאונות עבודה

עובדים שנפגעו בעבודה עשויים לקבל טיפול רפואי ופיצויים מגופים שונים כמו ביטוח לאומי, המעסיק וגם חברות הביטוח. פיצויים בגין אובדן זמן עבודה, תשלומי נכות זמניים או קבועים מהמוסד לביטוח לאומי וגישה לטיפול רפואי ושיקום כולם נמצאים תחת זכויות המגיעות לאחר תאונות עבודה. עם זאת, ראיות לנזקים וקשר ישיר בין האירוע או נסיבות התאונה הם תנאי מוקדם לכל תביעה, וחובת ההוכחה היא על התובע.

 

ממי תקבלו פיצויים לאחר תאונות עבודה?

בין אם תאונות עבודה מתרחשות בדרך לעבודה או ממנה, בעסק עצמו או כאשר אתם עובדים בשטח, הן יכולות לקרות בכל מקום. תגמולי פיצויי עובדים זמינים הן מהמוסד לביטוח לאומי והן מחברת הביטוח של המעסיק במקרה של פגיעה או מחלה הקשורה בעבודה, בתנאי שהעובד יכול לספק ראיות מספקות הקושרות את מצבו ישירות לעבודתו. כמו כן, בין אם האירוע התרחש לפני, במהלך או לאחר יום העבודה של העובד, זה עדיין ייחשב כתאונת עבודה אם האדם הוא עצמאי.

תאונות עבודה הן אחת מאותן התרחשויות נוראיות שעלולות לשנות את חייכם לנצח. חרדה ודאגה, שרובם קשורים לקשיים כלכליים, מלווים פעמים רבות את הכאב הפיזי שניתן לחוות בעקבות תאונות עבודה. אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם תקבלו את הזכויות המשפטיות שלכם לאחר פציעה הקשורה לעבודה, עליכם לקבל ייצוג משפטי של עורך דין נזיקין מקצועי.

 

האם ניתן לקבל פיצוי בגין מחלות כתוצאה מהעבודה?

מחלות מקצוע מתפתחות בהדרגה כתוצאה מחשיפת הנפגע לחומרים מסוכנים וחשיפה ממושכת לנסיבות עבודה מסוכנות, בניגוד להתרחשות פתאומית של תאונה בעבודה. חשוב לזכור כי המוסד לביטוח לאומי מתייחס רק למחלות המופיעות ברשימה סגורה של מחלות תעסוקתיות כאשר הוא קובע אם לכסות טיפול או לא. גם אם מחלת מקצוע אינה מוכרת רשמית על ידי המוסד, ניתן להגיש תביעה בסיוע חוות דעת רפואית. בכל תרחיש, תידרש הוכחה בין עיסוקו של הנפגע לבין הופעת המחלה.

יש לבקש דו"ח רפואי הולם ולהגיש בקשה לפיצויים למוסד לביטוח לאומי אם יש חשד למחלת מקצוע. לאחר מכן יקבע המוסד את רמת הנכות כתוצאה מכך ואת גובה הפיצוי המגיע. המעסיק וחברת הביטוח שלו עשויים להיות אחראים לנזקים. מכיוון שהנתבעת תטען ככל הנראה כי המחלה הייתה מתפתחת בכל מקרה, ביסוס והגשת תביעה בגין מחלה תעסוקתית היא עבודה משפטית קשה. לכן, קיימת חשיבות מכרעת לשירותיו של עורך דין לנכות כללית שיש לו מומחיות רבה בתביעות מסוג זה.

 

מה לעשות אם נפצעתם כתוצאה מתאונה בעבודה?

על הנפגע להודיע תחילה למעסיק על התאונה ולקבל ממעסיקו עותק חתום של טופס ביטוח לאומי 250 – "תאונת עבודה". טופס זה כולל את פרטי ההתקשרות של המעסיק ותיאור מה שקרה, כפי שתואר על ידי הנפגע. תוך כדי כך, יש לקבל מידע ליצירת קשר עם העדים, לצלם תמונות של זירת התאונה ולכתוב תיאור מפורט של מה שקרה בזמן שהפרטים עדיין טריים בזיכרון. כדי לקבל את הבדיקה הרפואית היסודית הדרושה לכם בהקדם האפשרי, התקשרו לקופת החולים שלכם או גשו ישירות למיון הקרוב. יש לרשום תאונת עבודה כגורם לפציעה, וכל המידע הנמסר במסמכים הרפואיים חייב להיות מדויק. מכיוון שסוגים שונים של תאונות עבודה עשויות לדרוש פעולות שונות בנסיבות שונות, חיוני גם בשלב זה לדבר עם עורך דין רענן ללזר על מנת שהוא ינחה אתכם וייתן לכם הדרכה מדויקת כיצד להמשיך.

קיבלתם כתב אישום מבית המשפט לתעבורה זה מה שצפוי לכם

במאמר זה דיברנו על:

דילוג לתוכן